Brev:
Puttes og falde i søvn selv
4. november 2007
Alder:
3 mdr.
Puttes og falde i søvn selv
Kære Helen
Tak for en god brevkasse. Jeg har fået svar på mange spørgsmål ved at følge med her, men sidder nu med lidt af et problem, hvor jeg synes jeg er helt på bar bund.
Vi har en dejlig og sprællevende datter på 3 måneder, som kun falder i søvn ved brystet eller kørende i barnevognen. Det er efterhånden ret hårdt at det kun er mig der kan putte hende. Hun er desuden også begyndt at vågne kort efter hun er puttet, og falder kun i søvn igen ved mit bryst. Det kan tage flere timer at få hende puttet ordentligt til natten.
Hun vil ikke tage sut, så det er kun mig der duer. Far kan jo heller ikke, og vi kan ikke få hende passet så længe hun ikke kan falde i søvn på andre måder. Det tager mig ofte en time hver gang jeg ammer hende om natten, da hun vågner med det samme at brystet falder ud af munden på hende. Jeg er ved at køre godt og grundig sur idet, og ser med gru frem til aftenens putteseance og nattens amning...Og det er jeg rigtig ked af, for jeg knus-elsker jo min lille datter.
Vi har prøvet at lægge hende ned når hun lige er ved at falde i søvn. Det resulterer bare i en total hidsig og skrigende pige. Jeg lægger hende også tit i liften i løbet af dagen, hvor hun så ligger og kigger, men adrig selv falder i søvn.
Håber du har et tip til os.
Mange hilsner Linda