Brev:
Dårlige sovevaner - 3 mdr.
31. oktober 2007
Alder:
3 mdr.
Dårlige sovevaner - 3 mdr.
Hej igen igen
Denne gang er jeg på banen med et spørgsmål om søvn:
Vores dreng er nu 12 uger, og lige nu fylder søvnen meget... Vi kan godt få ham til at sove når vi enten vugger ham i vuggen, gynger liften, går tur med barnevognen eller kører bil. Jeg vil gerne vide om det er nogle dårlige vaner vi er ved at give vores dreng, eller vil han med tiden kunne falde i søvn af sig selv, altså kan vi forvente at tiden arbejder for os, så vi på et tidspunkt kan lægge ham fra os uden at lave alle mulige fagter for at få ham til at sove???
Lige for tiden sover han kun en halv time ad gangen, selv om jeg prøver at hjælpe ham videre i søven, lykkes det bare ikke... er dette fordi han er midt i et udviklingsspring eller er der noget jeg gør helt forkert?
Jeg mener jo bestemt at han vil have bedst af at sove noget mere sammenhængende, men jeg er også somme tider i tvivl om hans signaler - er det naturligt for en baby på hans alder at han typisk er vågen i 1,5-2 timer og så har han brug for et hvil... er jeg for hurtig til at lægge ham?
Venlig hilsen Ulla