Brev:
Reaktion på mors sorg og vintertid
31. oktober 2007
Alder:
23 mdr.
Reaktion på mors sorg og vintertid
Hej Helen
Det er efterhånden rigtig længe siden, jeg har skrevet, og det skyldes selvfølgelig, at det går rigtig godt med Ida. Nu har vi dog brug for lidt råd igen.
Jeg fik i mandags konstateret en missed abortion i uge 7 og fik en udskrabning i går, tirsdag. Vi har selvfølgelig været meget kede af det, og selv var jeg meget påvirket også i tiden op til, at det blev konstateret, da jeg var meget nervøs og bange for, at der var noget galt, samtidig med at jeg havde meget kvalme og i det hele taget var utilpas.
Det har påvirket Ida en del. Hun er meget morsyg og bliver hurtigt ked af det, og jeg er ret sikker på, at det skyldes, at hun er påvirket af især min (for hende) mærkelige opførsel med at ligge på sofaen hele tiden og være ked af det. Mit spørgsmål er nu, hvordan hjælper vi hende med dette? Skal vi give hende ekstra kærlighed og opmærksomhed i den næste tid? Eller skal vi bare se tiden an og vente på, at alt bliver normalt igen?
Og derudover har vi store problemer om morgenen efter vi overgik til vintertid. Ida vågner kl. 4.30 om morgenen og det endda selvom vi fik hende ind i en rytme med at vågne ca 6.30 inden vi nåede vintertid, da vi også havde problemer sidste år. Hvordan griber vi bedst det an? Kan man bruge metoden med at lade hende græde i 3 min. og så gå ind og putte hende igen eller skal der andre metoder i brug om morgenen? Det dur ikke at tage hende ind til os. Det har vi prøvet og hun begynder straks at plage om tegnefilm og står op, når vi ikke tænder fjernsynet. Så indtil nu har vi ladet hende blive i hendes seng og forsøgt at få hende til at sove igen. Det skal selvfølgelig siges, at timingen med min missed abortion gør, at vi ikke har haft meget overskud til at tage kampen, men det regner vi med at have nu. Så nu skal vi bare lige vide, hvordan vi skal gøre.
På forhånd tak.
Idas mor