Brev:
Lillepigens natmad
31. oktober 2007
Alder:
4 mdr.
Lillepigens natmad
Kære Helen,
Jeg skriver til dig, fordi jeg har brug for et godt råd. Min datter, som nu er 17 uger, har gennem den sidste uges tid ændret sit sove- og spisemønster om natten. Hun er nu begyndt at vågne og forlange at få bryst ca. hver anden time om natten. Hver anden gang hun vågner, forsøger jeg at give hende sutten og få hende til at falde i søvn igen, men lige meget hjælper det - hun er sulten! Tidligere har vi lagt hende ved 19-tiden hver aften, hvor efter hun spiste ved 1-tiden og igen ved 5-tiden.
Jeg har et par dage forsøgt mig med at vække hende og amme hende ved 22.30-tiden, når jeg selv går i seng, men det har desværre ikke afhjulpet problemet.
Med sine godt 8 kg er hun er en stor pige af sin alder, og noget siger mig, at hun har brug for mere end min brystmælk. Er det nu, jeg skal introducere hende for vælling og i givet fald, hvornår og hvor meget skal jeg så give hende?
Venlig hilsen
Ane