Svar: Vintertid
30. oktober 2007
Alder:
11 mdr.
Kære Karina
For de fleste børn betyder det ingen ting, men der er enkelte børn som reagerer meget, når vi sætter urene frem og tilbage og det er naturligvis hårdt i den periode, hvor det står på.
Der er dog umiddelbart ikke så meget at gøre ved det, andet end at forsøge at få ham til at sove videre. Forklare ham at det ikke er morgen og at han skal sove nu, evt. tage ham med ind i jeres seng, så han kan se at I sover og således vil forstå at det er det, I vil have ham til. Det kan også nogle gange være nødvendigt at flytte lidt på lurene om dagen, men dette sker jo normalt helt af sige selv, hvis man i øvrigt følger klokken, som er ændret....
Der er desværre ikke så meget andet at gøre og du må væbne dig med tålmodighed. Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske