Brev:
Madplan til min pige
24. oktober 2007
Alder:
8 mdr.
Madplan til min pige
Kære Helen
Jeg har en dejlig pige på 8 mdr. Hun er født på terminen og vejede 3540 g og målte 52 cm. Hun er en glad og kvik pige der følger med i alt og 7 1/2 mdr gammel begyndte hun at møve sig rundt i hele huset!!
Hun er ammebarn og bliver fortsat ammet 4-5 gange dgl. Natten incl.
Hun er ikke voldsomt begejstret for kartofler men det går stille fremad.
Jeg har lige haft besøg af sundhedspl. Min pige vejede 8 kg og målte 67,5 cm. Dvs hun er vokset 0,5 cm samt 300 g siden hun var 6 mdr.
Min egen tanke er: hun har fuld fart på al den tid hun er vågen:) Hun er glad og tilfreds. Sover lidt uroligt om natten indimellem, men det tillægger jeg hendes alder. Hun er interesseret i familiens mad og åben for nye smagsprøver.
Men omvendt vil hun jo fra nu af kun bevæge sig mere og mere og har brug for at få kalorier nok. Du får lige hendes madplan:
Tidlig morgen (6-6.30): Amme
Kl. 7 Havregrød med frugtmos, vand af kop
Kl. 8.30 amme derefter lur på 1 1/2 time
Kl. 10 Lidt youghurt eller lidt grød (små port)
Kl. 12 Trekornsgrød med lidt frugtmos, mme af kop + begyndt med rugbrød
kl. 12.30 Eftermiddagslur på 1 1/2 - 2 timer
kl. 15.00 Hirse- eller boghvedegrød , mme af kop evt. amme
kl. 18.00 Kartofler, grøntsager + kød (mere og mere familiemad)
kl. 19.00 amme
nat amme
Hun spiser nok lidt sparsomt til aften men det bliver langsomt bedre.
Hvad tænker du? Skal jeg give kartofler til frokost i stedet for grød?
Håber du kan finde hoved og hale i det her. Jeg er lidt bekymret for om hun får nok at spise. Det svinger lidt hvor meget hun spiser til måltiderne.
Venlig hilsen
Jette