Brev:
Sove i egen seng i eget værelse
22. oktober 2007
Alder:
9 mdr.
Sove i egen seng i eget værelse
Hej Helen,
Så er jeg her igen. (skrev sidst 2007-09-15: Sove i egen seng + på eget værelse)
Vi er ikke kommet videre - utroligt nok - men det er som om der hele tiden er en ny situation, som ændrer prioriteterne. Sygdom, udlandsrejse, separationsangst mv. Hm.
Nå, men NU skal det være. Og derfor tjekkede jeg lige hvad du havde givet mig af råd sidst - og jeg er faktisk ikke helt sikker på, hvilket et af rådene du anbefaler. Derfor denne mail igen :-)
Skal vi tage den 'lige-på-og-hårdt', med at flytte hende ind på eget værelse med det samme, og så tage 3 min. intervallerne? Eller skal vi tage det i mindre steps - først over i egen seng, mens en af os er ved siden af; så sove alene i egen seng men vi går og kommer med 3 min. intervaller; og så til sidst ind på eget værelse.
En kort up-date:
Hun er nu 9½ mdr. Har lige lært at kravle (stadig meget usikkert, hvilket giver hende frustrationer). Er i kan-selv/vil-selv fasen, hvor hun står i en flitsbue, hvis der er noget som ikke lige passer damen. Er meget kontaktsøgende - både mor og far rejser en del, men vi sikrer os altid at en af os er hjemme hos hende, eller vi tager hende med. (Det er især far, som er meget væk og ham savner hun således i længere perioder = mere kontaktsøgende overfor mor). Sover som en sten hele natten (klods op ad mor, men dejligt). Spiser fint (havregrød, rugbrød, kartofler/grønt)
Far er mest til lige-på-og-hårdt metoden, mens jeg er til den 'bløde' version.
Hvad anbefaler du?
På forhånd tusinde tak.
Med venlig hilsen
Jette