Brev:
Tilbageerobring af nattesøvnen
13. september 2007
Alder:
3 mdr.
Tilbageerobring af nattesøvnen
Hej
Jeg mangler nogle råd til at få Sebastian til at sove noget mere sammenhængende om natten. Eller han sover efterhånden ok, men han har godt nok mange spisepauser…
Han spiser hos mig ret ofte om aftenen og får så en flaske at gå i seng på. Det er lidt forskelligt hvor meget han gider den. Bliver nogle gange rigtig sur på den, kan bedere lide MOR. Men jeg har udsolgt sidst på dagen og det er fint med mig at han får det suppleret op. På en god aften snupper han 150 ml andre dage næsten ingenting og søvnen er så derefter.
En typisk nat er som følger:
Falder i søvn kl. 10. ammes kl 1.30, kl 3, kl. 5 og igen kl 7. Måske en gang mere i løbet af natten. Hvis jeg drister mig til at give ham sutten så bliver han meget gal. Det er ikke den han vil have! Han spiser ikke længe, men falder ret hurtigt i søvn igen ved brystet, så det er ikke sult alene han vil have stillet.
Det gik ellers den rigtige vej for et par uger siden. Der lagde han ud med at sove 4,5-5 timer og så måske 3 timer og et par kortere stræk til sidst. Men sidste søndag blev han syg. Nyrebækken betændelse med 5 dages indlæggelse, medicin i drop og hele møllen. Han var meget sølle og sov ved siden af mig de første par nætter. Så jeg kunne tage dynen af og på da han havde høj feber. Der fik han selvfølgelig også bryst ad libitum. Hans appetit var lig nul (han er ellers et madøre) så alt hvad han ville have var godt. Han skulle nu være rask igen og er også oppe på fulde omdrejninger. Men den der nattesøvn er ikke blevet sig selv endnu her efter en uge hjemme igen og jeg savner den (-:
Min mælkeproduktion er også svundet en del. Både pga hans manglende appetit i nogle dage og mine egne bekymringer og stres pga. indlæggelsen. Så jeg er helt klar til mere flaske, eller alt hvad der kan hjælpe. Han vejer nu 7 kg og måler 65 cm, så han er jo ikke lille (3,270 og 51 cm ved fødslen).
Håber du har nogle gode ideer.
Med venlig hilsen Rie