Brev:
Laktulose kontra movicol
13. september 2007
Alder:
7 mdr.
Laktulose kontra movicol
Hej Helen
Ift det spørgsmål ang. mælk og kamille te så sagde min sundhedsplejerske at Anna kun skulle have 400 ml mælk det var fint. Og at hun så skulle udover tilbydes vand til maden, vand udover må drikkes i kop så hun kunne komme ned på kun 1 nat flaske. Når hun kommer på besøg næste gang sidst i oktober så skal anna være nede på kun 1 flaske og det skal være den til natten. Hvad er din mening om dette.
Skriver fordi nu er vi startet op på laktulose igen da hendes afføring er meget fast og formet. Den falder ud af bleen når vi skifter hende, og så kan man ikke se hun har skidt. Det er lidt for fast ikke:) Men nu giver jeg hende 1,5 ml laktulose sammen med øllebrød plus svesker til morgen mad, og nu er hendes afføring mere klistret.
Jeg er bare lidt skeptisk overfor laktulosen da jeg er bange for at hendes tarme slapper for meget af. Hvad er din mening om dette:) Jeg har hørt om at movicol skulle være mere nænsomt ifg ny forskning arbejder indenfor sundhedsvæsnet selv:)udtrapningsplan:) ift laktulose:)
Hun er stoppet med at kaste op og forkølelsen er i orden igen:) Så hun er frækkere end nogen siden.
Med venlig hilsen
Karin