Brev:
Hård mave - hvad gør vi?
12. september 2007
Alder:
4 mdr.
Hård mave - hvad gør vi?
Hej Helen
Så er jeg på banen igen... Min søn trives godt på mme- og han får kun allomin :-), han spiser omkring 900 ml. om dagen - han vejer ca. 6500 g nu! Jeg er begyndt at køre ham over på grøn allomin, da jeg har forstået det sådan, at det skulle kunne hjælpe på hård mave?
Jeg giver laktulose 3 ml. 2 gange om dagen... Det har hjulpet en smule, men i de sidste par dage har det ikke været optimalt!
Han sover nu 2 timer formiddag og eftermiddag, men de sidste par dage er det ikke blevet til så meget da han vågner op i et kæmpe skrig... og så er han bare frygtelig ked af det. Nu til aften, hvor han plejer at sove uden problemer, vågner han igen op med disse voldsomme skrig. Jeg fornemmer han har ondt i maven, han har haft afføring en enkelt gang i dag, men der var ikke meget med.
Jeg cykler med ham, og han elsker at ligge og gribe efter hans fødder og rulle fra side til side... Han får vand af en kop, er der nogen retningslinier for hvor meget vand de må indtage?
Han synes det er rigtig dejligt at få vand, han tygger nogen gange lidt på der før han synker, og bliver lidt ked af det når jeg fjerner koppen igen. :-)
Jeg har brug for et råd til, hvordan vi letter hans maveonde? Jeg er ikke begyndt at give skemad, da jeg synes han fungerer fint på mme, men måske jeg skal overveje sveskemos?
Et lille tillægsspørgsmål, når afføring (forhåbeligt snart) fungerer igen, skal han så trappes ud af laktulosen, eller hvordan?
Jeg ser frem til dit svar