Brev:
At sove igennem - 6 mdr.
8. maj 2007
Alder:
6 mdr.
At sove igennem - 6 mdr.
Kære Helen
Så er vi på banen igen med et spørgsmål som handler om hvordan vi får sønnen til at sove igennem. Han bliver 6 mdr. pr. 18 maj.
Lidt info: Måler 69 cm og vejer ca. 7.3 har kun taget 300 g på gennem den sidste måned, men er også aktiv: sidder af sig selv og begynder så småt at kravle. Jeg prøver så vidt som muligt at fylde mad/amme ham i løbet af dagen.
Dog er han ikke så glad for grøntsagsmos, hellere grød. Er det ok?
Nå, det store gentagne emne er som sagt søvn. Han bliver altid lagt ml. 19.30/20 som er et fast holdepunkt og han er også træt på dette tidspunkt.
For et stykke tid siden gjorde jeg det, at jeg tilbød ham vand hver gang han vågnede. Tændte ikke lys eller noget, tog ham bare op af senge og førte et lille snapseglas med vand hen til munden... det gad han ikke og jeg lagde ham og han sov videre... sådan gik der et par dage og ligepludselig vågnede han først kl. 5 hvor han så fik mælk. Derefter vågnede han én gang ml. 1 og 3, hvilket jeg fandt acceptabelt og han fik mælk. MEN....nu vågner han igen alt for tit gennem hele natten og jeg må tilstå at jeg giver brystet så vi kan få ro og sove. Jeg har prøvet at tilbyde ham vand og jeg kan høre på ham, at hans gråd ikke vil stoppe foreløbig og giver så brystet.... Ja, det er nok total forvirring for ham nu.
Min mand har forleden haft ham i to nætter hvor han tilbød ham vand, hvor sønnen skreg en time og sov så et par timer, skreg så osv. osv...
Bør han ikke kunne sove igennem uden mælk nu (han har jo bevist det tidligere)?
Tænker på at når han vågner og vil have mælk eller bare vågner at tage ham fysisk ud af senge og ud til køkkenet og tilbyde ham vand, sådan at soveværelset kun er til at sove i?
Er det måden at lære ham at sove igennem på? (min mand vil gerne tage ham et par nætter og lære ham det)?
Tror du det er muligt, altså at det ikke skal foregå sådan i en måned og så forstår han det, mener bare at han har bevist det.. måske bare glemt det igen???
Jeg prøvede igår da jeg selv gik i seng at amme ham - for at fylde ham op... sønnen var glad for bryst men vågnede op..det er vist som om at han bare lige skal sutte lidt og så sove igen. En sut duer desværre ikke.
Håber du kan vejlede os (sidder lige m djævlebassen som gerne vil have min opmærksomhed...)
Knus Sidse
PS: Skal lige siges at det ikke skyldes tænder, da han som 4.5 md. fik de første to og det ikke gik ud over nætterne