Svar: Frisk gut på 7 mdr. nægter at drikke
4. marts 2007
Alder:
7 mdr.
Kære Heidi
Det er nu lidt usædvanligt at din dreng slet ikke accepterer andet end brystet, men på den anden side, så føler han jo sikkert heller ikke tørst og får fint sit behov dækket hos dig - så hvorfor skulle han...
Jeg tror nu ikke du skal bekymre dig om fremtiden. Tro mig, han skal nok lære at drikke inden han kommer i skole og ellers må du jo følge med der...:o)
Det kan sagtens være at det også handler om smag og konsistens og jeg tænker at du måske derfor skulle prøve at malke lidt ud og give ham din mælk på en kop. Hvad tror du han ville sige til det?
Ellers så tror jeg det er et spørgmål om tid og at han i takt med at du nedtrapper amningen og han føler naturlig tørst, så også begynder at drikke.
Krydser fingre:o) Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske