Brev:
Grød og mos - 4 mdr.
1. januar 2007
Alder:
4 mdr.
Grød og mos - 4 mdr.
Kære Helen,
Først og fremmest rigtig godt nytår herfra.
Og så til spørgsmålene...
Vi startede med grød (risgrød) for præcis 1 uge siden idag. De første 2 dage vidste Lærke ikke rigtig, hvad hun skulle gøre med det, men på 3. dagen fik hun smag for det og nu er hun et rigtigt lille grødhoved - Dejligt!
Lige nu får hun grød lavet på ca. 40 ml. vand og 25 g. risflager een gang om dagen (det er vel ca. ½ dl. tynd grød). Vi har valgt at lave en tynd cremet grød, så hun selv kan suge det af skeen, og det går bare SÅ godt. Hvis mor her er for langsom med skeen begynder hun at småpjevse indtil der er grød i farvandet igen.
Jeg ammer hende efterfølgende.
Men...
1) Hvor stor en mængde skal der til, før der er tale om et helt måltid?
2) Hvor hurtigt må man øge mængden... og til hvor meget?
3) Hvornår kan man introducere grød eller mos måltid nummer 2?
4) Hvad skal vi gøre med væske?
Hun er overhovedet ikke imponeret over vand af kop, som prompte bliver spyttet ud igen uanset om det er koldt eller varmt. Hun sidder bare og pruster i koppen. Og flasken udløser stadig ekstreme skrigeture.
Hvor meget væske skal hun have ved siden af grøden/mosen? Jeg går ikke ud fra det er et problem så længe jeg efterfølgende ammer, men hvad så når grøden udgør et helt måltid?
Endnu engang tak for dine gode råd.
Kærlig hilsen
Lærkes mor og far