Brev:
Skemad - intet virker
22. december 2006
Alder:
5 mdr.
Skemad - intet virker
Hej
Har læst dine mange gode svar til alle de andre og vil nu selv forsøge om du kan hjælpe mig også.
Min datter er 5 måneder (d. 16 december) og er indtil for nogle uger siden udelukkende blevet ammet. Hun er glad, sund og rask (7,7 kg ved sidste vejning).
Jeg forsøgte for et par uger siden at starte op på grød, da hun var begyndt at vågne meget om natten. Efterhånden nåede vi op på 2-4 amninger om natten og hun sover ellers normalt fra kl 20, med en amning ca kl 23, når jeg går i seng og en igen kl 05 får derefter at vågne ca kl 07. Derfor tænkte jeg at grød ville være på sin plads nu.
Men der er hun ikke enig!! Hun nægter at have noget som helst med det grød at gøre og jeg ved efterhånden ikke hvad jeg skal stille op. Jeg har prøvet risgrød, majsgrød og kartoffelmos, tyndt og lidt tykkere, hjemmelavet og købe, med og uden banan, pære, æble, med og uden ske i hånden, midt på dagen og lidt senere, holde pause osv osv. Jeg har endda prøvet at give hende meget flydende grød af et lille snapseglas, hun syntes nemlig at det er en fest at drikke vand af det lille glas.
Intet virker...hun snører munden sammen, men vender sig først væk når jeg har prøvet virkelig længe. Ind imellem kan jeg få skeen ind imellem hendes læber og så sluger hun det der kommer uden at blive sur, men jeg er stadig bange for at presse hende så meget at hun til sidst ikke gider det. Ikke en gang har hun åbnet munden selv for skeen. Hvis hun selv sidder med en ske i hånden så ryger den, lige som alt andet, i munden med det samme.
Mine spørgsmål er:
Hvad nu? Skal jeg bare blive ved eller skal jeg holde pause igen, hun er jo snart 6 mdr.
Skal jeg prøve med noget andet? I så fald hvad? Er det ok med f.eks øllebrød eller havregrød på dette tidspunkt?
Jeg ved at det var et meget langt indlæg, men det frustrerer mig en smule at jeg ikke kan få hende til dette her, jeg ser for mig hvordan jeg kommer til at amme hende i døgndrift...:)
Hun er en rimelig tyk pige og jeg tror ikke at min mælk mætter hende i al evighed.
På forhånd tak
Christina