Brev:
Søvn og kiks
22. december 2006
Alder:
13 mdr.
Søvn og kiks
Hej Helen
Så har jeg lige et par spørgsmål igen.
Jeg er ikke meget for at indrømme det her for dig, da jeg jo ved, hvor meget du er imod det, men vi er faktisk begyndt på at lade Ida græde lidt mere om natten og ikke komme rendende med det samme.
Det startede næsten ved et tilfælde for en 5 dage siden, hvor hun havde været meget slem om natten en del nætter i træk. Vi var med andre ord ved at være ret trætte. Ca kl. 0.30 begynder hun igen og jeg forsøger at få hende til at sove videre i egen seng ved at sidde hos hende. Men lige så snart jeg gik, vågnede hun efter nogle minutter og begyndte igen. Så tog vi hende ind til os, hvor hun begyndte at mosle rundt og lege. Det fik vi nok af efter en ½ times tid. Så lagde jeg hende ind i hendes egen seng igen og hun begyndte selvfølgelig straks at græde. Jeg gik derind igen og hun faldt til ro. Jeg var ikke mere end lige kommet i seng før hun begyndte igen. Mens vi lå og diskuterede hvem der skulle gå ind til hende, lå hun så og græd et par minutter. Så holdt hun op....og vi hørte ikke mere fra hende før næste morgen! Nå, tænkte vi.
Næste nat begyndte hun igen ved en 12-tiden. Jeg gik derind en tre gange den næste halve time. Så lod vi hende græde igen. Og det samme skete. Kun et par minutters gråd. Så faldt hun i søvn og sov til næste morgen! Vores konklusion....hun laver numre med os om natten. Det er ikke tryghed eller noget. Hun vil bare hellere pjatte i vores seng eller have mor siddende på gulvet mens hun sover. Bandit:-). Så med den metode, går det faktisk lidt bedre. Første fremskridt på den kant længe.
Mit spørgsmål er: Kan vi lade hende græde kl. 0.30 (hun vågner på samme tidspunkter hver nat nu), så hun sover videre i egen seng der, men så tage hende ind til os, når hun begynder (hvis hun begynder, hedder det nu, juhu) igen ved 4-5tiden eller vil det forvirre hende helt vildt? Kan hun skelne mellem midt om natten og ud på morgenen?
Mit andet spørgsmål er lidt kortere:-). Jeg vil gerne give hende en form for kiks, da hun er helt pjattet med det. Men jeg kan ikke rigtigt finde nogle, jeg er helt tryg ved. De er enten for hårde eller er fyldt med sukker (eller begge dele). Kan du anbefale nogle?
Hilsen den efterhånden ikke så trætte mor:-)