Svar: Puttevaner - 22 mdr.
19. november 2003
Alder:
22 mdr.
Kære Christina
Tillykke med graviditeten.
Det er rigtigt at din søn er inde i en fase, hvor han prøver af hvad der sker hvis man står op af sengen - han vil undersøge og lære jeres reaktion.
I gør det helt rigtigt, når I følger ham ind i seng igen og siger godnat. Det kan virker anstrengende, men skulle meget gerne høre op igen:o) Og naturligvis også inden den lille ny kommer, så det er fint at I tager hånd om det nu, ellers bliver omvæltningen for stor.
Det gør ikke noget at jeres søn ikke sover med det samme han bliver lagt. Lad ham ligge og snakke med sig selv lidt, det tager han ikke skade af og I skal bare lade ham være. De fleste børn vil så falde i søvn af sig selv.
Det kan evt. være en idé med en lille natlampe, så han ikke ligger helt mørkt. Der findes mange forskellige lamper i alle farver og figurer, som kan være behagelige bare at ligge og kigge på. Nogle lamper bevæger sig også lidt, så opmærksomheden holdes der istedet for på at stige ud af sengen. Se hvad I kan finde, der kan passe til jer og ham.
Fortsat held og lykke
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske