Brev:
Søvnbehov og putning
29. april 2006
Alder:
20 mdr.
Søvnbehov og putning
Hej Helen
Maja er nu 20 mdr. og hun har hidtil gået i seng kl 19 og sovet til kl 6. Hun bliver puttet uden de store digedarer - vores putteritual består mest af nattøj, tandbørste, knus og så i seng. Og så går vi - normalt uden problemer. Hun har også hidtil vist masser af træthedstegn kl 19.
Nu er det som om hun fra kl 18 begynder at gejle sig op - drøner rundt, hviner og griner og det er meget svært at lokke hende ind i mere rolige aktiviteter, der kunne hjælpe hende til at slappe af inden hun skal i seng. Samtidig viser hun ingen af de normalt træthedstegn og putter vi hende til normal til går hun helt amok når vi går og bare græder og græder.
Sætter jeg mig ind hos hende går der ca.1 time før hun falder til ro, idag sad jeg i værelse ved siden af og talte til hende når hun græd og fik hende på den måde til at falde til ro. Vi har trukket putningen til omkring 19.30 men hun falder ikke nemt i søvn. Om eftermiddagen sover hun 1½-2 timer uden de store dikkedarer. Mit spørgsmål er nu - hvad er søvnbehovet i denne alder og har du nogle bud på hvad der sker med hendes putning lige nu.
Tak og god påske
Lene og Maja