Brev:
Jeg opgiver amningen
23. marts 2006
Alder:
4 mdr.
Jeg opgiver amningen
Hej igen igen
Tak for din gode vejledning som jeg har forsøgt at følge. Desværre ser det ikke rigtigt ud til at lykkedes for mig at få amningen op at køre igen. Jeg har pumpet og pumpet, men det er virkeligt ikke meget der kommer ud i løbet af dagen, indimellem kun 20 ml i alt andre gange 70, her til morgen var det dog 135ml i alt, men der har pausen siden sidste "amning" osse været 5 timer.
Det er jo en fremgang i forhold til i forgårs, men nu vil han kun have flasken og bliver hidsig bare jeg hiver op i blusen. Det går jo nok alt for langsomt i forhold til det store hul i flasken....og jeg kan da osse mærke at mælken er mange minutter om at løbe til. Om natten kan jeg snige brystet i munden på ham og få ham til at sutte lidt og derefter har jeg suppleret med udmalket mælk.
Jeg er meget splittet omkring situationen. Jeg vil gerne amme og jeg vil gerne stoppe....
Jeg er mest ked af at det ikke er mit eget valg at stoppe amningen. Det kan godt være at moderskabet ikke sidder i brysterne men i hjertet osv men det gør alligevel hulens ondt ikke at kunne få det til at fungere, når nu man gerne vil gøre det hele så godt som muligt for sit barn. Det hele gik lige så godt og vi var sådan en succes mig og min dreng. På trods af en hård start med akut kejsersnit i et fremmed land, hvor jeg ikke kan sproget og ikke har nogen at få råd og vejledning af, fik vi amningen godt igang og det var eddermanemig en god følelse.
Når det så er sagt, så må jeg sige at han sover mere roligt om natten efter han er begyndt at få flaske, så måske jeg ikke har haft nok mad til ham i et stykke tid. Det har heller ikke just været hyggeligt at amme ham, da han ofte blev ked af det og virkede irriteret på brystet.
Han spiser ikke meget på flasken, mellem 70 og 100 ml ad gangen, så jeg tænker at han næsten ikke har fået noget tidligere da han jo burde tage omkring 200 ml nu (er næsten 5 md 63 lang og vejer 6830). Han har også kun taget omkring 500 g på den sidste måned, hvor han tidligere har taget 1 kilo på om måneden.
Jeg vil stadig et par dage endnu forsøge at få ham til at tage brystet, men jeg orker ikke rigtigt mere udmalkning (2 døgn nu hver anden time...) og så tror jeg altså jeg gir op. Det er simpelthen for hårdt.
Jeg vil gerne bede om lidt hjælp til at få vendt det til noget positivt. Han har osse i lang tid været meget interesseret i når vi andre spiser, og følger vores bevægelser, når vi putter mad i munden og griber osse ud efter det indimellem. Så måske han er klar til noget andet?!
Men hvordan gør jeg. Hvad tid på dagen og hvor mange gange og hvad med mælken. Hvad starter jeg med og hvornår går jeg fra vælling til grød til mos...har du et slags dagskema som jeg kan læne mig lidt op ad.
Har en pakke risgrød med fra DK og ellers majsvælling, hirsevælling og allomin2.
Jeg lider meget af støv og pollenallergi og vil gerne undgå at min søn får det. Bør jeg så alligevel malke ud og give ham min egen mælk frem for erstatningen?
Nå det blev en lang smøre, men jeg er sgu osse lidt ked af det.
Kærlig hilsen
Bandittens mor