Brev:
Ekstra næring
23. marts 2006
Alder:
8 mdr.
Ekstra næring
Hej Helen
Min pige er stadig lille - har kun taget ca 100 gram på den sidste måned. Hun spiser ok, men ikke så meget, og så har vi jo haft problemer med at finde en MME hun kunne tåle.
Hun spiser ca ½ dl havregrød om morgenen m. frugt og tilsat MME, derefter får hun 120 ml MME. Til frokost kl. 12 får hun ca ½ dl grøntsager m. grød og MME og igen 120 ml, når hun skal sove kl 13. Kl 16 får hun så ½-1 dl frugtgrød (har prøvet at blande grød i men så spiser hun næsten ingenting) og måske lidt MME i flaske og til aften spiser hun det samme som os, men også kun ca ½ dl. Hun får ca 150 dl MME til natten og jeg er begyndt at give hende 120 ml MME kl 6 igen, for at hun får lidt ekstra.
Hun fik så ondt i maven igen forleden og jeg tænkte at det kunne være den MME på soya som jeg havde fundet (som hun jo pludselig blev bombarderet med hele dagen). Så jeg prøvede Nestles Al 110 som godt nok er til børn med diarre (og hun har faktisk hård mave), men som var uden laktose og uden majs. Det skulle jeg aldrig have gjort, hun skreg i 3 timer i natten, var vild af frygt i øjnene og har siden mistet sin stemme (dumme mor...). Nu er jeg tilbage på den anden mælk og det virker ok... et eller andet SKAL hun jo have!!
Kan jeg blande risgrød i mælken på flaske (grøden er beregnet til det) for at få lidt ekstra guf i hende? Kun til natten eller i alle de flasker hun får? Eller kan jeg tilsætte lidt olivenolie? Eller hvordan får jeg mere sul på kroppen?
Hun er stadig glad og udvikler sig, men dog lidt langsomt synes jeg. Ingen tænder endnu (hun er næsten 8 mdr.), sidder flot selv nu, men ruller kun lidt og gør ingen antag til at kravle/krybe. Hvis jeg stiller hende på alle 4 står hun et øjeblik men falder så sammen og ruller øjeblikkeligt om på ryggen (gider ikke ligge på maven).
Normalt ville jeg bare glæde mig over at det går lidt langsomt med kravleriet, da vi bor i byggerod (og jeg ved det ikke er unormalt langsomt, men helt normalt), men fordi hun er så lille i det tænker jeg mere over den slags.
Jeg kan ikke tale med en læge, da de ikke tror på det der med intollerancer og jeg derfor ikke bliver taget alvorligt. Så jeg tænkte om du havde nogle gode råd til lidt ekstra guf og fedt i kosten?
Knus Iben