Svar: Hvor meget vælling?
20. marts 2006
Alder:
5 mdr.
Kære Bandittens mor
I alderen 4-6 mdr. må du max give 2 flasker vælling dagligt, dvs. max 400 ml vælling dagligt.
Vælling er i princippet det samme som en tynd grød, så hvis din dreng spiser meget store mængder vælling, så kunne du måske med fordel gå ind og give lidt mere fast føde - skemad.
Det er helt fint at lave større hul i suttefleskesutten. Nogle børn har det godt med at mælken strømmer let, andre bliver irriterede over dette. Det vigtigste er at finde en "strøm af mælk" som passer til ens barn. Og det lyder som om det er, hvad du har gjort.
Giv det tid at finde en rytme igen. Arbejd fortsat på at have en fast rytme og rutine for dagen, hvor skemad, amning og flaskegivning kan give støre mæthed og dermed mere ro til at kunne sove.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske