Brev:
Hjælp til skemad
20. marts 2006
Alder:
6 mdr.
Hjælp til skemad
Hej Helen
Nu skriver jeg igen om skemad - vi har brug for din hjælp! Så jeg håber at du orker at komme med endnu nogle gode råd.
Min søn på 6 måneder vil fortsat ikke spise skemad. Risgrød, hirseflager, frugtgrød, diverse grøntsagsmos er prøvet. Han kan ligesom ikke finde ud af at han skal have maden tilbage i munden og synke. Vi har prøvet at give ham om formiddagen og eftermiddagen. I skråstol, i højstol, på skødet. Far har prøvet, mor har prøvet. Prøvet efter amning. Med afbrudt amning. I stedet for amning - intet virker rigtigt!!!
Han har fået lov til at lege med ske og mad, men det bliver bare til legetøj, han smager ikke på sine fingre. Har også prøvet at give ham en tebolle. Men det interesserer ham slet ikke.
Han vil heller ikke have flaske m. modermælkserstatning og heller ikke drikke af kop. KUN have bryst.
Jeg skal starte på arbejde om 5 uger, hvor hans far tager over, så jeg begynder at stresse lidt over deadlinen. Jeg vil gerne amme morgen og aften, når jeg arbejder, men ellers skulle han jo gerne spise grød meget snart, så jeg kan trappe ham ned. Den sidste uges tid har han haft nedsat appetit pga. to tænder der er kommet frem og forkølelse.
Han sover fint om natten fra kl. 19.00 - får nogle gange mælk ved 2-tiden, men oftest sover han 8-9 timer før han skal ammes første gang.
Hvad ville du gøre? Hvordan vil du rent praktisk foreslå at jeg giver ham maden?
Den bekymrede skemad-kok