Svar: Natble og frugt
20. marts 2006
Alder:
9 mdr.
Kære Marie
Der er stor forskel på bleer og derfor kan det nogle gange være en fordel at prøve et andet mærke. Det er ikke kun sugeevnen, som gør sig gældende, det er også pasformen. Nogle bleer er mere aflange i formen, hvilket kan være en fordel til drengbørn som jo kan tisse i forskellige retninger. Husk i øvrigt at lægge hans lille tissemand ned, før du lukker bleen sammen:o)
Med hensyn til frugt, så er det forskelligt hvor meget frugt børn spiser. Der findes ikke nogen helt fast grænse for dette. Man kan sige at Emil i forhold til sin alder kan få frisk frugt i stykker, som han selv kan spise et par gange om dagen. Det kan være om formiddagen og om eftermiddagen og af og til som dessert om aftenen, men det er også max. Det vigtige er at frugten ikke udgør så stor en del af måltidet/måltiderne at det tager pladsen op for den øvrige mad. En varieret kost er jo vigtig.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske