Brev:
Hjælp. Hvor er det jeg fejler?
17. marts 2006
Alder:
14 mdr.
Hjælp. Hvor er det jeg fejler?
Hej Helen,
Så behøver jeg din hjælp igen.
Alfred er nu 14 mdr. og trives fint. Dvs han er begyndt at være en rigtig lille hystade der skriger for et godt ord. (Han har virkelig temperament). Det er især når det drejer sig om mad den er gal.
Fx. i går var vi ikke obs på at de havde fået sen frugt i vuggestuen, så jeg laver mad til normal tid og Alfred blev hysterisk da vi serverede maden. Og to timer efter var han åbenbart meget sulten og kunne kun beroliges med en flaske MME.
I dag den så gal igen, fik af vide at han ikke havde spist ret meget hverken til frokost eller eftermidagsmaden. Han fik en gulerod på hjemvejen som han spiste. Da vi kom hjem begyndte han at blive hys og endte med at være hysterisk. Jeg prøvede at putte ham, ren ble, frugt, rugbrød, vand, mælk der var intet der var godt nok. Han ville helst putte ind til mig og så alligevel ikke for han skubbede sig væk kort efter han havde puttet sig ind til mig.
Jeg fik ham igen ned på jorden med en flaske. Vi får så aftenmad og han spiser godt. Han er så lige blevet puttet men så startede sirenen igen. Og igen var det kun en flaske der kunne berolige ham.
Når han bliver hysterisk så hyler han voldsomt og ind imellem ryger det hele lige et toneleje op. (Tror efterhånden at vores naboer er godt trætte at os).
Han er som sagt 14 mdr og skal vel ikke have MME mere? Men jeg aner ikke hvordan jeg ellers kan berolige ham når intet andet virker.
Jeg føler mig virkelig som verdens dårligst mor når han begynder på de anfald og jeg bare ikke kan få ham ned på jorden igen.
Hvad er det vi gør galt?
Opdagede i går at to kindtænder lige er brudt igennem. Kan det spille ind?
Derudover så er han begyndte at slå og kradse mig i hovedet og hive i mit tøj hvis han sidder oppe hos mig. Det gør han ikke ved sin far. Hvorfor gør han det kun ved mig? Det skal så lige tilføjes at han giver mig nogle kæmpe kram, hvor han virkelig krammer til og nuser mig i nakken. Dette har hans far endnu ikke oplevet at få.
På forhånd tak
Mai-Brit