Svar: Kogning i microovn
16. marts 2006
Alder:
9 mdr.
Kære Tina
Ifølge forbrugerstyrelsen har det tidligere været hævdet, at mikrobølger kan føre til uønskede kemiske ændringer i mad. Men mikrobølger er ikke kraftige nok til at forårsage sundhedsskadelige ændringer.
Jeg har ikke hørt om at der skulle gå flere vitaminer osv. tabt, når man tilbereder mad i mikrobølgeovn. Således kan man f.eks. godt lave modermælkserstatning i mikrobølgeovn uden problemer.
Med hensyn til te, så sker der ikke umiddelbart noget ved at din datter, som nu er 9 mdr får lidt te. Især ikke i disse forkølelses tider. Det bør dog kun være i små mængder.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske