Brev:
Måske ikke nok mælk
16. marts 2006
Alder:
4 mdr.
Måske ikke nok mælk
Min datter er nu 4½ måned og jeg ammer stadig fuldt ud og vil gerne fortsætte med det noget tid endnu. Men jeg er bange for at min mælkeproduktion er på vej nedad. Om morgenen er der rimelig meget mælk, men op ad dagen bliver der mindre og ved den sidste amning om aftenen føler jeg at hun godt kunne spise mere når hun har tømt begge bryster. Hun sutter stadig videre selvom der ikke er mere mælk tilbage. Men hun sover fra kl ca 21.30 til 7.00 og lader ikke til at være panisk sulten når hun vågner, så jeg er lidt forvirret. ..
Jeg ammer 5 gange i løbet af dagen fra kl 7 til 21.30 - skal jeg måske prøve at øge dette?
Det kan også være at der er mælk nok, men jeg har bare ikke samme spændte fornemmelse i brysterne som før og hun plejede heller ikke at spise det hele hver gang som hun gør nu. Hun vejer 6,5 kg, så hun følger fint med.
Jeg vil bare gerne høre om jeg kan forebygge at jeg får for lidt mælk.
Håber at du har et godt råd.
Venlig hilsen Tina