Svar: Sveskemos eller laktulose 3 mdr.
15. marts 2006
Alder:
3 mdr.
Kære Sofie´s mor
Jeg synes du bør vente til Sofie er 4 mdr. før du begynder med sveskemos.
Laktulose er det middel som anbefales af børnelægerne og der skulle ikke være problemer med at give dette. Derfor foreslår jeg at du bibeholder de 2,5 ml (som i øvrigt ikke er så meget:o)) og ser om der ikke langsomt sker en ændring, når Sofie er så gammel at hun kan begynde med skemad.
Derudover kan du cykle med hendes fødder, give hende lidt mavemassage, hjælpe hende med at trille lidt osv. da det at bevæge sig er med til at sætte gang i maven.
Jeg er sikker på at tiden vil arbejde for jer.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske