Brev:
Sveskemos eller laktulose 3 mdr.
15. marts 2006
Alder:
3 mdr.
Sveskemos eller laktulose 3 mdr.
Hej
Jeg har en pige på godt 3 mdr. Hun har siden hun var 3 uger fået MME. Pga mavesmerter og hård mave har vi desværre skiftet præparater indtil flere gange, men nu får får hun NAN-HA og stortrives på det. Hun har afføring 1 gang om dagen, men skal have laktulose 2 gange daglig for at opretholde dette. Hun får 2,5 ml hver gang.
Mit spørgsmål går nu på, om vi må forsøge at give hende et par skefulde sveskemos? Jeg ved godt man ikke normalt skal tilbyde dem mos før 4 mdr., men et eller andet sted tænker jeg mosen må være langt mere skånsom og naturlig end laktulosen! Hun får laktulosen via éngangssprøjte, og jeg synes efterhånden hun er blevet rigtig god til at synke den.
Hun får indimellem meget luft i maven af laktulosen, og hun græder fordi det gør ondt når hun prutter.
Med venlig hilsen
Sofie´s mor