Svar: Søvn 7 mdr.
14. marts 2006
Alder:
7 mdr.
Kære Mor
Din lille dreng forbinder fortsat dig med amning og hans hukommelse er god, derfor vil han sandsynligvis have sværere ved at acceptere at blive puttet, når det er dig og ikke far. Men det er jo et spørgsmål om tid.
Da I tilsyneladende har haft god effekt af at benytte jer af "kold tyrker" hvad angår amning, så synes jeg et eller andet sted at I skal prøve at putte jeres dreng og holde fast på at han skal ligge i sin seng. Altså ikke blive ved med at vugge ham og bære rundt på ham i timer.
I kan prøve at sidde hos ham og holde hans hånd, synge lidt eller lignende. I kan også prøve at putte ham for så at gå og hele tiden vende tilbage, så han ved at han ikke er alene. I må tage ham op, når og hvis han er ulykkelig, men prøv I første omgang at vise ham at I er til stede og at han roligt kan lægge sig til at sove.
Alternativet kan være at flytte barnevognen indendøre eller montere hjul på tremmesengen, men lige nu og her synes jeg faktisk at I skal prøve at arbejde på at han skal lære at sove uden vugning. Måske kunne du prøve at lægge dig med ham om natten, i stedet for at gå rundt med ham. Det kan godt være at han ikke sover, men så er du der trods alt for ham, hvilket jo må være det vigtigste.
Som du beskriver ham og situationen hos jer lige nu, tror jeg I skal prøve at putte ham og holde fast i at han ikke skal vugges og ej heller ammes.
Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske