Brev:
Modermælkserstatning, mos og afføring
9. marts 2006
Alder:
5 mdr.
Modermælkserstatning, mos og afføring
Hej Helen,
Tak for dine hurtige og gode svar!
Nu er der dukket et nyt problem op...
Jeg skrev sidst, da min datter (på 5 mdr. og 8,5 kg!) spiste hver 2. time om natten, og jeg har nu fulgt dit råd om, udover at give hende grød, også at give mos om aftenen og en flaske mme til natten. Hun er begyndt at sove nogle længere stræk, så det har hjulpet ;-)
Nu er problemet så, at hun ikke har afføring hver dag (springer en dag over ind i mellem), og hun prutter meget og virker til at have lidt ondt i maven...
Derfor har jeg de sidste to dage droppet mosen om aftenen i håb om det ville hjælpe, men det har det ikke - endnu ihvertfald.
Mine spørgsmål er:
Når jeg giver grød og mme udover amningen skal min datter have afføring hver dag, ikke??
Er det en god ide at vente lidt med at give mos indtil maven har vænnet sig til mme?
Kan det være mærket af mme skal udskiftes til et andet? (Hun får Nestlé NAN 2 fra 4 mdr.)
Hilsen Maria.