Brev:
Smagsprøver på skemad
8. marts 2006
Alder:
5 mdr.
Smagsprøver på skemad
Hej Helen
Vores søn på 5½ måned har nu gennem næsten 3 uger fået smagsprøver på skemad (grød på rismel, hirseflager med og uden frugtmos og desuden kartoffelmos med gulerødder)
Vi har givet ham det samme fem dage af gangen. Han er meget nysgerig på vores mad og drikke, men skemad virker ikke særlig interessant. Han vender ikke hovedet bort, men kommer ligesom ikke videre end at smage og så løber det hele ud igen.
Vi har prøvet både formiddag og eftermiddag.
Han har indtil nu kun fået brystmælk. Vi har sprunget vælling over, for han vil slet ikke have flaske.
Kan du komme med lidt inspriration, for nu er jeg allerede ved at være træt af at lave grød der ikke bliver spist!
Jeg har læst dine artikler om skemad og vil spørge dig til opskrifterne. Når du f.eks. skriver 1 dl. modermælkserstatning, skal man så blande vand og mælkepulver inden man putter det i eller skal man koge grøden med ekstra vand og så tilføje pulveret?
På forhånd tak!
Venlig hilsen
Familien Skemad!