Brev:
D-dråber, jern og vitaminer efter 1 år
5. marts 2006
Alder:
11 mdr.
D-dråber, jern og vitaminer efter 1 år
Hej Helen
Tak for en super brevkasse.
Har lige et spørgsmål vedr. D-dråber og jern. Min søn er næsten 11 mdr. og derfor er det jo snart tid til at stoppe med D-dråber og jern, for så vidt jeg har forstået det, skal de kun have det til de er 1 år.
I øjeblikket får han D-dråber og 400 ml. mme/vælling dagligt, for at få dækket sit jernbehov. I mme er der jo også alverdens andre vitaminer. Men er det sådan, at man fra den dag de fylder et år, bare dropper det hele og giver dem en almindelig vitaminpille eller hvad?
Jeg vil nok stadig give ham vælling inden han skal i seng, men jo ikke 400 ml :-) Han vil jo så få sødmælk, youghurt, ost osv. for at dække sit mælkeproduktbehov. Synes bare, det lyder mærkeligt, at deres behov ændrer sig præcis den dag de fylder et år, men det er måske også bare en regel, man har vedtaget, for at have noget at gå efter?
Forstår du mon mit spørgsmål?
Med venlig hilsen
HH