Brev:
Sut afvænning
1. marts 2025
Alder:
3 år, 1 mdr.
Sut afvænning
Hej Helen.
Vi har store problemer med sutten har hjemme og håber du kan hjælpe.
Vores datter er meget afhængig af sin sut. Det er især så snart vi skal ud af huset eller hun er det mindste træt.
Vi har lige været på weekendtur til Malmø og hun havde næsten sutten hele turen, for ellers blev vores tur næsten ødelagt. Hun stor skriger og vrider sig og kan slet ikke finde ro.
Jeg tænker jo det selvfølgelig er en form for tryghed for hende, men vi har forsøgt med hendes bamse, som hun også tit har på sig. Men jeg synes efterhånden jeg er ved at opgive med sutten. Hun virker så træt og helt opgivende hvis hun ikke har den og vi skal slet ikke komme ind til hende. ...
...
Håber du har du råd og måske kan forklarer hvorfor hun reagere som hun gør????
Samtidig er hun i en fase, hvor hun slet ikke vil hører efter. Synes vi siger “nej” så mange gange om dagen og prøver at forklare når vi ikke vil have som hun gør. Når vi ude er hun begyndt bare at grine af os. Feks hvis jeg siger jeg ikke vil have hun løber på vores hotel, siger det 5 gange og hun fortsætter og fortsætter. Jeg prøver at sige det i øjenhøjde. Der er flere og flere nedsmeltninger, fordi tingene ikke går efter hendes hoved. Men hun griner og griner og løber væk fra os.
Hun er startet i børnehaven i starten af januar og er godt med sprogligt.
Håber du kan komme med dine tanker.