Brev:
Rugbrød - hvordan?
6. august 2024
Alder:
6 mdr.
Rugbrød - hvordan?
Hej Helen
Min dreng er 6 måneder gammel og godt i gang med maden. Han tilbydes både mad i hånden og også grød samt mos, og jeg vil rigtig gerne i gang med rugbrød - men hvordan?
Jeg har prøvet at give ham ristede rugbrødsbjælker i hånden, som jeg kan se, at du ofte anbefaler. Dem vil han rigtig gerne tygge i, men han får også let bidt et stykke af og kløjs derfor i det. Han har ikke fået tænder endnu, men bider alligevel hårdt!
Jeg har også prøvet med små rugbrødshapsere, hvilket han også virker til at få galt i halsen...
Så, hvordan får jeg ham lært at spise rugbrød, er der en metode, som jeg ikke har overvejet?
Håber du kan hjælpe!
Tak,
Mor