Brev:
Mælk og allergidisponering
29. juli 2024
Alder:
5 mdr.
Mælk og allergidisponering
Kære Helen
Min dreng, som nu er godt 5 måneder gammel, er for 3 uger siden begyndt at få lidt smagsprøver på grød og mos, og det går rigtig fint. Nu spiser han ofte ca. 1 dl. grød eller mos to gange dagligt. Jeg laver maden med udmalket modermælk, og har indtil videre lidt i fryseren, som jeg kan bruge.
Sammen med maden tilbydes han vand af kop, og derudover ammer jeg ham, når han har behov. Hans mælkebehov dækkes således fint via min mælk, og jeg vil naturligvis gerne fortsætte med at amme ham så længe som muligt - men overvejer lidt, om jeg skal fortsætte med udmalkningen for at han kan få min mælk, eller om jeg kan give ham specielerstatning i grød og mos?
Hvad vil du anbefale at jeg gør i forhold til mælk og allergi? Han er dobbeltdisponeret for allergi, da både jeg og hans far har haft børneeksem og også døjer med høfeber.
Håber du kan hjælpe og på forhånd tak for dine altid gode svar:)
Kærlig hilsen
Henri