Drikker hun nok?

8. maj 2024

Alder:
7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen.

Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller havregrød om morgenen, grøntsagsmos til frokost, nogle gange suppleret med smoothies eller frugt som dessert og om aftenen får hun ofte grønsagsmos men med udgangspunkt i vores mad. Jeg ammer hende om formiddagen, om eftermiddagen, ved sengetid og midt på natten ofte omkring kl. 03, får hun lige en tår bryst og sover så igen.

Hun får vand af en almindelig lille kop til alle måltider, hun kan sagtens finde ud af at drikke af koppen, men hun drikker ikke store mængder af gangen, det bliver ofte kun til en lille ...

Annonce

... slurk eller to.

Hun har tendens til "træg mave", og jeg synes ikke at hendes bleer er så våde, som da hun kun fik bryst, men hun tisser og urinen virker klar nok, det er mere mængden af urin, som virker mindre, synes jeg.

Hun trives fint, men jeg er usikker på om hendes væskebehov bliver tilstrækkeligt dækket. Jeg ved naturligt ikke, hvor meget hun får via amning, men ofte spiser hun ikke mere end 5-10 minutter, når hun får bryst.

Hun er en stor pige på ca. 9 kg.

Hvordan ved jeg, om hun får væske nok? Og kan jeg gøre noget for at øge hendes væskeindtag?

Med venlig hilsen
Alma

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Vigtigheden af tidlig synstest hos Børn: Memira er eksperter

Børn er gode til at kompensere for synsproblemer og kan ofte ikke selv fortælle, hvis noget er galt. Hos Memira er vores øjenlæger eksperter i børns syn og ved, hvor vigtigt et godt syn er for børn i børnehaven, skolen, under uddannelse og i livet generelt. Vi tilbyder kort ventetid på ...

Læs mere her

2. september 2024 | Udstyr | 7 mdr.

Kravlegård, højstol og daglig gåtur i bæresele?

Kære Helen Jeg vil gerne høre, hvad din holdning er til...

26. august 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Tvillinger snart 8 mdr.

Kære Helen Ja nu måtte jeg ty til dig. Jeg er mor til tvillinger der bliver...

25. august 2024 | Kost og ernæring | 8 mdr.

Ufordøjet mad i afføringen

Kære Helen Min dreng er nu blevet 8 måneder og er rigtig godt i gang med at...

22. august 2024 | Udvikling | 8 mdr.

For hurtig motorisk

Kære Helen Min datter er lige blevet 8 måneder. Hun har altid været meget...

22. august 2024 | Kost og ernæring | 8 mdr.

Salt i mad til børn

Hej Helen Tak for dig og dine altid gode svar! Jeg har fulgt med på siden og...

Annonce

Viden om børn:

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina