Lære at drikke vand

2. april 2024

Alder:
5 mdr.

Lære at drikke vand

Hej Helen.

Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får grød til frokost og grønsagsmos om aftenen, og jeg følger din dagsplan og rytme fra din bog om børn og mad. Jeg giver ham også mad i hånden, som det lykkes for ham at ramme munden og selv sidde og gnaske lidt, hvilket han elsker:)

Han får derudover flaske og får en del flasker i løbet af dagen, så det er ikke fordi han mangler væske. Men, han skal jo gerne lære at ...

Annonce

... drikke vand sammen med sin mad - og her er det ikke nogen succes. Jeg har forsøgt med forskellige små kopper og fik anbefalet at prøve med et lille medicinbæger, men der kommer ikke ret meget ind. Samtidig virker det som om, at han gerne vil holde noget i hånden og være med, og vandet løber ofte ved siden af.

Hvordan lærer jeg ham at drikke vand? Og hvor meget vand skal han drikke om dagen?

Håber du kan besvare mine spørgsmål.

På forhånd tak.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Tænk forebyggelse, når du skifter ble – og undgå rød numse

Hudproblemer hos de små er desværre et udtalt problem, men ved at bruge korrekt og forebyggende hudpleje ved hvert bleskift kan du skånsomt, naturligt og nemt undgå, at din baby får rød numse.

Derfor får blebørn nemt røde numser
Hvis din baby har rød numse, er du ikke alene. ...

Læs mere her

17. august 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Skemad og snacks til hånden

Kære Helen Tusind tak for dit sidste svar vedr. min søn, som sover for lidt...

6. august 2024 | Udstyr | 5 mdr.

Sove i klapvogn?

Kære Helen Vores datter er nu 5.5 måned gammel og efterhånden en stor pige...

6. august 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Rugbrød - hvordan?

Hej Helen Min dreng er 6 måneder gammel og godt i gang med maden. Han...

1. august 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

6 mdr baby kan kun trøstes ved brystet

Kære Helen. Jeg har tidligere skrevet ang. min søns manglende søvn. Det er...

30. juli 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Mælk og allergidisponering

Kære Helen Min dreng, som nu er godt 5 måneder gammel, er for 3 uger siden...

Annonce

Viden om børn:

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år