Amning som vinden blæser

24. januar 2023

Alder:
6 mdr.

Amning som vinden blæser

Kære Helen

Dejlige lillebror vil gerne die ofte om natten. For ofte til, at mor kan få nok søvn.
Han har haft lange perioder, hvor han blev ammet hver 3./4. time om natten. På det seneste vil han imidlertid gerne die kl 22, kl 1/2, kl 3/4 og kl 6. Pyh ha. Han går i seng kl 19. Han bliver 7 måneder den 10. februar.

Han spiser ikke så meget fast føde (max 50 gr pr måltid), fordi han ikke vil have mere. Jeg tilbyder ham 3 måltider lige nu, fordi han på ingen måde er interesseret i grød om morgenen - heller ikke efter de nætter, hvor han kun dier hver 3./4. time.

Lige nu er han forkølet, og tand nr. 2 er på vej op - at dømme efter gnaven i fingre, legetøj og savlen. Og så vågner han meget tit og vil kun sove igen, hvis han bliver ammet.

Han ...

Annonce

... sover også meget lidt om dagen. Formiddag: 30-45 min. Middag: 1 time. Eftermiddag: 45 min - 1.5 time (1.5 time, hvis han bliver rullet rundt i barnevogn, vel og mærket).

Han vågner ofte med et hyl af den anden verden - også selvom vi som regel putter ham, inden han er helt faldet i søvn.

Vi er startet på indkøring I vuggestuen, hvor han storcharmer hele bundtet - men søvnen og den hyppige dien var allerede startet inden da.

Del gerne dine tanker og måske forslag med mig. Skal jeg f.eks. tilbyde ham vand om natten, når han vil die hele tiden? Han bliver tosset, hvis jeg bare giver ham sutten. Og da jeg er træt, giver jeg efter og ammer ham.

Ud over ovenstående er han er glad, energisk, social og meget smilende baby.

Kærlig hilsen
Maria Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Tænk forebyggelse, når du skifter ble – og undgå rød numse

Hudproblemer hos de små er desværre et udtalt problem, men ved at bruge korrekt og forebyggende hudpleje ved hvert bleskift kan du skånsomt, naturligt og nemt undgå, at din baby får rød numse.

Derfor får blebørn nemt røde numser
Hvis din baby har rød numse, er du ikke alene. ...

Læs mere her

2. september 2024 | Udstyr | 7 mdr.

Kravlegård, højstol og daglig gåtur i bæresele?

Kære Helen Jeg vil gerne høre, hvad din holdning er til...

17. august 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Skemad og snacks til hånden

Kære Helen Tusind tak for dit sidste svar vedr. min søn, som sover for lidt...

9. august 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Hvor meget mælk er nok?

Kære Helen Min datter er 7 måneder gammel og jeg ammer hende ca. 4 gange...

6. august 2024 | Udstyr | 5 mdr.

Sove i klapvogn?

Kære Helen Vores datter er nu 5.5 måned gammel og efterhånden en stor pige...

6. august 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Rugbrød - hvordan?

Hej Helen Min dreng er 6 måneder gammel og godt i gang med maden. Han...

Annonce

Viden om børn:

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.