Penicillin, mavekneb og grønne bønner

28. december 2022

Alder:
6 mdr.

Penicillin, mavekneb og grønne bønner

Kære Helen

Som en lille julebonus har jeg fået en grum bihulebetændelse og taget smalspektret penicillin siden i går, onsdag. Jeg tror, at det giver lillebror mavekneb.

Hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham - probiotika til ham og/mig? Vil de også blive overført fra mig gennem mælken, hvis jeg tager dem?

Han ville slet ikke die inden han skulle sove her til aften, men skreg og skreg.
Heldigvis havde han spist grøntsagsmos og fået vand.

Han havde lidt tynd mave i nat - kan det skyldes grønne bønner eller er det snarere pga penicillinen? Bønnerne var dampkogte (helt kogte) og mikset med majsgrød og olivenolie. Han kunne vældigt godt lide den blanding.

Bedste hilsner

Maria Louise

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Tænk forebyggelse, når du skifter ble – og undgå rød numse

Hudproblemer hos de små er desværre et udtalt problem, men ved at bruge korrekt og forebyggende hudpleje ved hvert bleskift kan du skånsomt, naturligt og nemt undgå, at din baby får rød numse.

Derfor får blebørn nemt røde numser
Hvis din baby har rød numse, er du ikke alene. ...

Læs mere her

2. september 2024 | Udstyr | 7 mdr.

Kravlegård, højstol og daglig gåtur i bæresele?

Kære Helen Jeg vil gerne høre, hvad din holdning er til...

17. august 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Skemad og snacks til hånden

Kære Helen Tusind tak for dit sidste svar vedr. min søn, som sover for lidt...

9. august 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Hvor meget mælk er nok?

Kære Helen Min datter er 7 måneder gammel og jeg ammer hende ca. 4 gange...

6. august 2024 | Udstyr | 5 mdr.

Sove i klapvogn?

Kære Helen Vores datter er nu 5.5 måned gammel og efterhånden en stor pige...

6. august 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Rugbrød - hvordan?

Hej Helen Min dreng er 6 måneder gammel og godt i gang med maden. Han...

Annonce

Viden om børn:

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Udvikling - børn

Børns motoriske udvikling er forskellig, men du kan bruge følgende rettesnor:

1 mdr.: Barnet prøver at løfte hovedet fra underlaget, når det ligger på maven

2-3 mdr.: Støtter på underarmene og løfter hoved og bryst fra underlaget.

4 mdr.: Kan selv holde hovedet i siddende stilling. Begynder at trille rundt fra mave til ryg. Rækker ud efter ting.

5 mdr.: Hvis barnet får hjælp til at sidde op, vil det sidde med rank ryg og hovedet i fin...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg ved, at du ikke kan træffe beslutninger på vores vegne, men alligevel vil jeg meget gerne høre dine tanker ud fra din erfaring og viden om børn ...

Dine tanker har tidligere hjulpet os med en afklaring og en beslutning, som set i bakspejlet var den helt rigtige - for os alle tre.

Håber, du igen kan hjælpe os videre mod en beslutning.

Mange varme hilsner,
Hønemor