Brev:
4 måneder og rytme
6. oktober 2018
Alder:
4 mdr.
4 måneder og rytme
Kære Helen
Jeg håber du kan hjælpe mig lidt med mit(mine) spørgsmål, om ikke andet for at fortælle mig at alt er normalt og jeg ikke skal bekymre mig :)
Min datter er ca 4,5 måned gammel, født 4,5 uge for tidligt så i princippet er hun jo 3,5 måned.
Når sagen er den jeg vil høre hvad du tænker om vores rytme vi køre pt.
Hun har siden hun var 2 måneder sovet igennem om natten, og kunne nok have gjort det fra starten hvis hun fik lov, men grundet hun jo er for tidligt født så skulle vi være sikre på hun kunne melde sig til at spise og at hun spiste.
Det er der i hvert fald ingen problemer med, hun vejer i dag 8 kg og vokser i bedste velgående.
Og da vi er begyndt på grød så ser dagen således ud:
Sover til kl 6-7 stykker hvor vi hygger til ca kl 8 hvor hun får en flaske på ca 210 ml. Så afhængig af hvor frisk hun er så kan hun godt holde den kørende til kl 9 stykker.
Fra ca 9 til 10 er vi på første lur som os kan være en halv time
Så fra 10 til 11 hygger vi hvor hun her enten får grød eller mos samt en lille flaske
Ca fra 12-13 deromkring sover hun en time igen
Omkring kl 14.30-15.00 får hun en flaske igen på 160 ml
Omkring kl 17 får hun noget grød og en flaske hvor det variere hvor meget hun vil spise udfra hvor meget grød hun har spist
Så sover hun gerne lidt igen og får så en flaske på 210 ml omkring kl 19 hvor hun så sover fra ca 20 og til næste dag nogle gange senere hvis hun ikke er træt.
Hvad tænker du om dette?
Jeg tænker lidt selv at hendes lure gerne måtte varer mere end 1 time for man kan godt mærke hun måske kunne bruge det, men efter vi er flyttet (hvor hun sov snildt 2-3 timer nogle gange om dagen) så det som om hun har ændret dette, om det er alderen ved jeg ikke? Men som sagt kan jeg mærke hun måske kunne have brug for det.
For ind imellem lure og leg og mad så er alt pludselig for meget og så finder hun ro ved os ved at sove på os, vi ligger hende os gerne ind, men det der “bekymre” mig er alle de små lure og alt bliver for meget for hende. Ved godt hun nemt kan blive overstimuleret og det tager vi så vidt muligt hensyn til.
Men er der noget vi kan gøre for hun bliver i søvnen når den lette søvn nærmer sig? Er der noget vi skal lave om på?
For min bekymring er om hun vil være i stand til at komme i dagpleje når den dag kommer, ved godt hun bliver ældre og alt nok skal komme til sin tid.
Håber du kan komme med nogle fif eller noget andet godt :)