Brev:
Skemad. Hvad skal jeg starte med?
9. september 2016
Alder:
4 mdr.
Skemad. Hvad skal jeg starte med?
Hej Helen
Jeg sidder nu og læser din bog om børn og mad.
Jeg er i tvivl om hvad jeg skal starte med, at give ham.
Der står at man kan starte med rigsrød eller majsgrød.
Der står det er en god ide at give den samme grød i 3 - 7 dage. Men så står der at det ikke er godt at give ridsgrød i 3 - 7 dage, noget med at det er kræftfremkaldende. Men hvad skal jeg så give ham de første 3 -7 dage? Og hvad kan jeg give ham efter 3-7 dage. Skal jeg den første tid kun give ham rigsgrød eller majsgrød? Må jeg give ham fx. kartoffelmos eller frugtmos samtidigt?
Hvad skal jeg give ham til at starte med?
Hvornår skal jeg så introducere grøntsagsmos?
Hvornår skal jeg give ham frugt mos?
Skal alle de forskellige mos gives samtidigt eller hvordan?
Hvad menes der med frugt topping? Hvordan skal den komme i grøden?
Hvor tit skal jeg give ske mad i starten? Du skriver at man kan starte med at give skemad 1 gang dagligt (frokost) Hvornår kan jeg begynde at give ham 2 gange dagligt?
Som jeg har forstået det: F.eks. skal jeg give ham rigsgrød eller majsgræd de første 3 - 7 dage, men hvad så efter?
Jeg har lidt svært ved at gribe det hele an og jeg er så bekymret for at gøre noget forkert. Jeg vil gerne have at du hjælper mig lidt på vej.
Hilsen