Svar: Genopvarmning af babymad
10. januar 2016
Alder:
7 mdr.
Kære Ditte
Tak for dit brev :)
Kød og fisk, som har været frosset, optøs i køleskab og bør herefter koge med i grøntsagsmosen i mindst 5 minutter.
Hvis der er tale om en ret, hvor grøntsager, kød eller fisk er blandet sammen, altså f.eks. en gryderet, lasagne eller lignende, så kan du godt opvarme det i mikrobølgeovn. Du skal dog sikre dig, at retten opvarmes til mindst 75 grader.
Uanset om du opvarmer i gryde eller i mikrobølgeovn, så bør du sikre dig, at maden er varmet godt igennem, og det vil være rigtig godt, at du rører rundt i maden undervejs, så varmen fordeles. Især i mikrobølgeovnen skal du være opmærksom på, at varmen godt kan være ujævnt fordelt...
Håber du kan bruge dette lidt videre, rigtig god appetit!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske