Svar: Fladt baghoved - 1 mdr.
17. februar 2005
Alder:
1 mdr.
Kære Lise
Det er hovedsageligt de første 3 mdr at barnet kranie er så blødt at det kan tage facon efter hvordan det ligger. Det er dog stadig meget vigtigt at være opmærksom i månederne derefter også.
Hvis du oplever at din datter har en lille smule fladhed, så vil det være en god idé at du prøver at hænge uroen op til den modsatter side, lejrer hende mindre på det flade sted osv. og generelt er lidt mere opmærksom. En lille skævhed kan komme fordi hun simplethen har en favorit side, hvor hun kigger mere til den ene side end til den anden og det er her din opmærksomhed skal komme ind, så du med legetøj og lignende 'tvinger' hende til at dreje hovedet til den anden side også.
Som du beskriver det lyder det som om at ovenstående vil være nok til at få ændret på tingene.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske