Brev:
Natlige opvågninger
17. februar 2005
Alder:
4 mdr.
Natlige opvågninger
Hej Helen
Min lille pige - snart 4 måneder - har indtil hun var 3 1/2 mdr. først været til at lægge kl. 21:30 - eller 22:00
For 14 dage siden var det pludselig muligt at lægge hende ca. kl. 19:30 hver aften -plus/minus 15 minutter. Det er dejligt, men det har også resulteret i, at hun vågner en del gange i løbet af natten. 3 gange er ikke unormalt nu. Når hun gør det, plejer jeg at amme hende i 5 minutter og så falder hun hen igen. Kl. ca. 5 er hun frisk og vil ikke sove mere. De 3 gange hun vågner er hun begyndt at vågne ved at græde et splitsekund, men det stopper 2 sekunder efter jeg har taget hende over til mig.
Jeg har været mere end heldig de første 3 måneder, for der sagde hun aldrig en lyd om natten, og sov til kl. 8 om morgenen. Jeg er helt holdt op med at tjekke hvornår det er hun vågner om natten og hvor længe...så træt er jeg pludselig blevet.
Nu er det jeg tænker på, om det er normalt med dette skift? Kan det være hun er sulten? Kan det være noget med ørerne?
Jeg ved ikke, om det virkelig ER mad, hun ber om når hun vågner så tit...men jeg har fået for vane bare at lægge hende til brystet, fordi jeg ved, at det hjælper..Skal jeg passe på med det? Skal hun have vand een af gange?
Kort sagt: Hvad anbefaler du?
Bedste hilsner
Lise