Brev:
Modermælk, flaske og anden mad
17. februar 2005
Alder:
3 mdr.
Modermælk, flaske og anden mad
Hej Helen
Så er jeg her igen :-)
Jeg ammer og giver flaske til min datter på 3 mdr., og det er tydeligt at hun foretrækker flasken, men halvtsovende efter sin lange lur tager hun gerne brystet. Det sker 2-3 gange om dagen. I forbindelse med alle modermælkens gavnlige virkninger er det så afhængig af mængden? Eller får hun stadig antistofferne ect. med den mængde hun spiser?
Når jeg giver flaske er det ofte svært for mig at fastholde min datters inetersse i at spise. Hvis hun er lysvågen ender det ofte med at hun enten skal bæres rundt eller også ligger hun i sin lift og kigger på sin uro samtidig. Jeg er ikke glad for at hendes måltider bliver så fysisk afskåret fra mig som når hun ligger i liften så et par gode råd til at bryde denne vane vil være rart!
Jeg forsøget at lægge dende til med ca 4 timers interval så hun er godt sulten, men samtidig har vi haft en periode med lidt mindre vægtstignig så jeg er selvfølgelig heller ikke sen til at tilbyde hende en flaske :-) Men ligemeget om hun er skrupsulten vil hun altså bare kigge, smile og pludre samtidig.. er det normalt?!?
Hvilken modermælkserstatning plejer du at anbefale? Vi ville egentlig gerne give en økologisk, men giver NAN1 lige nu. Kender du noget til Hipps blanding?
Når min datter bliver 4 mdr må jeg så småt begynde at supplere med anden kost siger vores sundhedsplejerske. Hvilken kost vil du da anbefale?
Glæder mig til dit altid gode og grundige svar :-)
Kærlig hilsen
Marie Louise
Ps. Det er mig med de 2 tidligere spørgsmål om hhv. "problemer med spisesituationen" og "vækstkurve - tager hun nok på?"