Brev:
Oppe 2 gange om natten for at hygge
17. februar 2005
Alder:
2 mdr.
Oppe 2 gange om natten for at hygge
Hej.
Mit spørgsmål drejer sig om natten. Inden min søn bliver lagt til nat spiser han ca. 200 ml og uanset hvad klokken er når han bliver lagt til nat, så vågner han mellem kl. 01 0g 02 for at spise 20 ml, jeg presser ham så til at spise mere fordi han ellers vågner hurtigt igen. Jeg kan presse ham til at spise ca. 50-70 ml, men så sidder han og sover så tungt at han ikke tager fat i sutteflasken. Når klokken bliver 04-05 så vågner han igen for at spise det samme som tidligere på natten.
Mit spørgsmål går på at jeg har læst at man kan gøre det mindre attraktivt at vågne om natten ved at give barnet vand istedet for mælk. Kan jeg gøre det ved min dreng når han ikke er ældre (fra 9. dec)? Så han måske kunne nøjes med at komme op én gang om natten for at få mælk, og så han spiste en hel flaske der.
Jeg synes det er meget træls at skulle stå op for at han vil hyggespise, så er der noget at gøre ved det?
Håber du har et forslag.
Med venlig hilsen Annelise