Brev:
Baby og spisemønster
21. november 2015
Alder:
2 mdr.
Baby og spisemønster
Hej Helen
Har et spørgsmål angående min datter på 2,5 måned. Hun er gået over til flaske, og alt er godt. Hun har god afføring flere gange om dagen, er glad, vågen og nysgerrig, selvom hun sover mere end hun er vågen.
Mit spørgsmål lyder på om hvordan spise vanerne skal være? Jeg har skrevet til dig før og fået svar på at hun ca skal spise 115 ml pr. Gang da hun vejer 5 kg. Nu vejer hun næsten 6, og hendes spisemønster er virkelig aldrig ens. Nogle dage spiser hun 1000 ml, andre kun 500 ml. Nogle dage spise hun 12 gange på en dag, og andre kun 5. I går for eksempel spiste hun kun 500 ml hele dagen og sidst kl. 22. Så sov hun helt til 04:30 og spiste 120 der. Sov så igen til 07:00 og spiste 30 der. Er det okay at hun bare sover så mange timer? Hun vågnede selv kl. 04:30 og brokkede sig fordi hun ville have mad, hun siger altid selv til. Nogle gange spiser hun 150 ml i ét måltid og kun 50 i næste etc. Det er virkeligt forskelligt. For lige at opsummere mine spørgsmål:
1. Er det okay at hun sover igennem allerede? Har prøvet nogle gange at få hende til at spise hvor hun ikke selv sagde til, men det gider hun absolut ikke.
2. Er det okay at hun nogle dage ikke spiser så meget, hvor hun andre dage spiser mere?
Hun er fed, har dobbelthage og virker meget sund og glad, dog synes jeg som sagt at hun sover meget. Måske har hun bare arvet sin fars sovehjerte:)
På forhånd tak!
Med venlig hilsen
Lelia