Brev:
Min søn på 10 mdr vil ikke have alm mad
16. februar 2005
Alder:
10 mdr.
Min søn på 10 mdr vil ikke have alm mad
Hej Helen Lyng Hansen
Min søn på 10 mdr vil stadigvæk ikke have almindelig mad; rugbrød, pålæg, kartofler, grøntsager m.m. Han vil kun have sin grød og mælk. Får stadigvæk modermælkserstatning, da han har mælkeallergi. :-(
Jeg prøver HVER dag at give ham rugbrød med diverse pålæg og smørreoste, men han vil ikke have det. Han leger kun med det og putter lidt af det i munden, men det hele ryger ud igen på tungen, og han bruger fingerne til at få det hele ud! :-)
Om aftenen har vi siden at han var 8 mdr givet ham hvad vi får. Vi har blendet det, men har den sidste måned begyndt at blende det mere groft, og det er nok dér, at det er gået lidt galt. Men så er jeg den sidste uge igen begyndt at blende det ekstra godt, men han vil bare ikke have noget og jeg bliver meget frustreret. :-( Han slår til skeen og ryster på hovedet og begynder at græde. Bare dét at skulle op i højstolen er negativt for ham, og han sparker og græder......hvorfor?!! Har han fået en dårlig vane på en måde? Er maden blevet noget negativt for ham? Han har altid været madglad og en sulten dreng, han vejer ca. 11 kg og er 80 cm.
Hans madplan ser cirka sådan ud i øjeblikket:
kl.7-8: 150 ml MME
kl.10-11: havregrød eller øllebrød, hjemmelavet, blendet. Med MME til i kop.
kl.14-15: vi forsørger med brød, agurk, tomat m.m, men ender altid med grød. MME til i kop.
kl.16-17: får frugt og en kiks og 120 ml MME
kl.18-19: Hvad vi får: grøntsager, kød, koger pasta, ris eller kartofler til min søn. Han spiser måske 1/4 del af det. Drikker et stort glas MME bagefter.
kl.20.30-21.00: Bliver puttet og får lidt MME i kop inden han bliver lagt.
Sover hele natten til kl.7.
Håber at du kan give os et godt råd. :-))
På forhånd mange tak.
Med venlig hilsen
Ann-Louise, Schweiz