Brev:
Søvn - vildrede - hjælp
28. februar 2014
Alder:
7 mdr.
Søvn - vildrede - hjælp
Hej Helen.
Jeg er lidt i vildrede mht søvn og min lille søn Louie.
Han er 7,5 måned og sover såååååå uregelmæssigt om natten for tiden. I nat var han vågen 1,5 time med gråd og det eneste der duede var st puttesove hos mig. Så snart jeg lagde han tilbage i sengen startede vi forfra. Til sidst endte det med at han blev ammet og faldt i søvn på den måde. Det er en rigtig dårlig ting at han SKAL op og ammes for at sove igen. Normalt sover han fra kl. 19:30-20 til kl. 3:30-4 om natten og vil så ammes og sover til kl. 7. Det er til at leve med, men han har de sidste parvist været så stud til at vågne ved 1-2-3 tiden og så først sove ordentligt igen efter amning ved 3 tiden, synes det er for tidligt at amme ham ved 1 tiden. Eller er det forkert af mig?? Han får somregel en tår vand og bliver puttet igen.
Hans dagsrytme har ændret sig. Ved ikke om det spiller ind?? De sidste par dage har han sku ha 3 lure (igen) da han oven på sygdom ikke han finde den gode rytme mht middags og eftermiddagslur. Normalt ser dagen sådan ud;
7 vågner
7:30-8 får morgenmad
9:30-10 puttes til lur (sover 2-3 timer)
12:30 middagsmad
14:00-14:30 ammes og puttes til eftermiddag (sover 1,5-2 timer)
16-17 vågner og får frugt
18-18:30 aftensmad
19:30-20 ammes og puttes til natten.
3-4 stykker vågner og ammes.
Drømmemad har vi prøvet, fungere slet ikke for ham.
De sidste par dage, hvor hans søvn om natten os har været ret slem, der har hans dag set sådan ud:
6:30 vågner
7-7:30 morgenmad
9-9:30 puttes til lur (sover 1,5 time)
11 får lidt frugt og vand
12 middagsmad
13-13:30 ca. ammes, men ved kamp da han ikke rigtig gider
13:30-14 puttes og vågner kl. 16
16-17 ammes da det ikke rigtig lykkedes inden lur, får frugt.
18 normalt mad tid, men er såååååå træt at det bliver en kamp og han må ha power nap.
Op ved 18:30-45 tiden og igen klar til at blive puttet kl. 19:30-20
I går blev han ammer og lagt kl. 19 efter power nap kl. 17:45 til 18:30 - men han var sååååå træt. Og vågnede så kl. 1 i nat og var vågen som tidligere nævnt.
Synes desværre tit at vi får dage hvor hans rytme kører af sporet. Bare vi tager på den mindste lille tur så er den ødelagt - det burde jo ikke være sådan at vi ska være i huset hele tiden. Han burde kunne klare at komme ud og stadig ku sove det han plejer. Det er sååååå frusterende - ved han kan mærke at jeg bliver stresset og prøver st arbejde med det.
Har du nogen gode råd?? Synes jeg/vi gør alt rigtigt. Har putteritualer både for dag og aften og han bliver aktiveret, får god mad osv.
Venligst
Mor til Louie