Brev:
Sove- og madrutine søges
23. november 2013
Alder:
4 mdr.
Sove- og madrutine søges
Kære Helen,
Vores søn bliver snart 4 mdr og vi skal til at starte med ske mad forskellig mos etc. Derfor vil vi gerne høre om du kunne give os et forslag til madtider, når nu han kan få ske mad imellem mælken, hvor meget kan man give ham og hvornår på hvilke tidspunkter?
Samtidig efterlyser vi også gerne nogle gode soverutiner altså for dagene, hvornår vil det være godt at putte ham i løbet af dagen. Lige nu sover han når han er træt hvilket han viser tydelige tegn på i løbet af dagen. Han er maks vågen i 3 timer hvorefter han begynder at gabe, gnide sig i øjnene og ansigtet og bliver lidt ked af det, så får han mad/ammes og puttes. Han sover pt mellem 1-3 timer tre gange om dagen men afhængig af hvornår dagen starter eller hvornår han er faldet i søvn om aftenen. Om natten sover han sit første træk sammenhængende 4-5 timer og derefter ammes han og sover videre men maks 1.5 time og ammes så igen indtil dagen starter ml kl 7-9 om morgenen.
Men håber du kan give os nogle forslag og lidt inspiration til mad og soverutiner for det er vel fint at begynde at indføre nu her.
På forhånd tak
Venlig hilsen
Drengemoderen