Brev:
Må børn få salt og hvormeget salt må de få?
27. juli 2003
Alder:
7 mdr.
Må børn få salt og hvormeget salt må de få?
Jeg har en svigerinde som har givet hendes dreng på nu 11 måneder utrolig meget salt i hans mad. Hun siger, at det er noget pjat at man ikke giver børn salt og at hendes sundhedsplejerske har sagt, at grunden til at man ikke må give børn salt er fordi at der er enkelte børn der ikke kan tåle det. Er det sandt?
Hvorfor er det egentlig at man ikke må give børnene salt?
Jeg har selv en pige på nu 7 måneder, hun spiser hvad jeg spiser og det eneste salt hun får er kartofler, ris og pasta der er kogt i meget lidt salt.
På forhånd tak!
Heidi